پیام نما

ایرانگردی و جهانگردی عدالت عابدینی

پیام نما

ایرانگردی و جهانگردی عدالت عابدینی

پیام نما
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

سخن پایانی سال 99

کم مانده بود بعد از سال ها که معمولا سخن پایانی سال دارم، امسال دیگر سخن پایانی سال را ننویسم. چرا که ویدئویی به همین مناسبت منتشر کرده ام. اما هر چه فکر می کنم نوشتن چیز دیگری است. الان هم تدارکات سفر را می دیدم و رفته بودم کیک دزفولی سفارش بدهم. آمدم خانه گفتم حیف است که سخن پایانی سال  را در وبلاگ ننویسم. 
امسال سال خوب برای بعضی ها و بد برای خیلی ها بود. سال خوب نیاز به توضیح ندارد، اما بد بودنش  دو دلیل عمده دارد یکی بیماری کرونا که از بهمن ماه 99 در ایران شیوع پیدا کرد و در دیگر نقاط کشور گسترش یافت. همچنین دردیگر کشورها هم چنین جریانی برقرار بود. آدم ها زیادی هم جانشان را هم به خاطر همین بیماری از دست دادند که جای تاسف دارد. ولی در میان این رفتگان فوت یکی از همکاران و دیگری استاد شجریان برایم ناراحت کننده تر بود. هر چند که بیماری استاد به خاطر کرونا نبود و سالها درگیری بیماری دیگری بود. 
مسئله دیگر مسئله مربوط به گرانی ها بود که خیلی لجام گسیخته بود. در داخل کشورها این جناح می خواهد مشکلات را به گردن جناح دیگر بیاندازد و قص الی هذا. این درست است ولی واقعیت اصلی به تحریم بر می گردد. همین تحریم باعث این گرانی ها و ... شده است نمی خواهد زیاد دنبال دلیل این ها بگردیم. هر چه باشد مردم بسیار در سختی و مشکلات افتاده اند. الان هم که این مطلب را می نویسم مردم را می بینم که حسابی رفته اند و صف مرغ ایستاده اند که یاد صف ایستادن ها سال های جنگ می افتم. امیدوارم که هر چه زودتر اینها ریشه بکنند. 
کرونا دلیل محکمی شد برای من که دیگر سفر با دوچرخه نه در داخل داشته باشم و نه در خارج از ایران. تا سه ماه اول سال که اصلا از شهر هم بیرون نرفتم و بعد کم کم سفرهای یکی دو روزه را شروع کردم. 
اما کرونا چند ویژگی مهم داشت. یکی اینکه فرصت مطالعات من بیشتر شد و دیگر اینکه توانستم ویدئوهای کوتاهی را آماده کنم که بیشتر مربوط به ایرانگردی و جهانگردی می شد. تجربیات خوبی را هم در این زمینه به دست آوردم و این خود استارتی بود برای ساخت فیلم بلند مستند. اما هنوز شروع نکردم. بیش از چهل ویدئوی کوتاه توانستم تهیه کنم که رکوردی برای خودم بود. 
در نشریه سلام بچه ها هم حسابی فعال بودم و توانستم مطالبی را در خصوص ایرانگردی در این نشریه به چاپ برسانم البته به طور پخش و پراکنده هم در نشریات دیگری هم فعال بودم. 
در همین اواخر سال تجهیزاتم برای کارهای فیلمبرداری و عکاسی بیشتر شده است و امیدوارم که بتوانم برای سال بعد کارهای با کیفیت و بهتری را عرضه کنم. 
به نظرم که دیگ بیش از این پرحرفی نکنم و بروم خودم را آماده سفر امسالم بکنم. 

تا سال بعد 
حق یارتان
 

  • ۹۹/۱۲/۲۳
  • عدالت عابدینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی